יום שלישי, 8 בנובמבר 2016


הבול - עולם ומלואו בכף ידך

פיסת מלבן קטנה, מאויירת ומעוצבת, בעלת ערך כספי ממשי, המאפשרת לכל דבר דואר, קטן כגדול לעבור אלפי מיילים ולהגיע לכל מקום בעולם. כמה עוצמה יש לו וכיצד רכש לו רפרטואר שכזה הפותח בפניו את שערי המדינות , מוצא את דרכו למחוזות נסתרים.
גם אם נדמה שהקיץ הקץ על הדואר המסורתי, וכי מכתב במעטפה מבוילת, או אספני בולים הם בגדר חיה נכחדת...מתברר שרשת האינטרנט לא רק שלא חיסלה אותם אלה הפכה לכלי המקל על החלפת בולים ובניית אוספים. על מפי הערכות בישראל ישנם עשרות אלפי אספנים ובעולם מוערך מספרם ביותר ממאתים מליון. 



לנו בג׳ירף ,ניתנה לנו הזכות והכבוד להיות חלק מקבוצה מצומצמת של מעצבי בולים במדינת ישראל, עבור השירות הבולאי.
כמעצבים גרפים, זהו אתגר לא פשוט. אנו נדרשים להביע רעיון ערכי, המשקף על פי רוב את התרבות, ההיסטוריה והחיים במדינת ישראל וכל זאת במלבן קטן מאוד, ייתכן ופורמט העיצוב הקטן ביותר שקיים....
דוגמא לסדרת בולים שעיצבנו היא סדרת הבולים של ענפי הספורט התחרותיים הלא אולימפיים, הזוכים בשנים האחרונות להישגים נפלאים בתחרויות רבות ברחבי העולם.

עיצוב סדרת בולים מהווה אתגר נוסף כיוון שלא מדובר בבול בודד יש לשמור על מראה אחיד המאפשר לכל בול לעמוד בפני עצמו.
מוצר המשלים לעיצוב הבול היא מעטפת היום הראשון - או מעטפת יום ההופעה. מעטפה זו מונפקות באותו היום בו מונפקים הבולים מהסדרה המסוימת, כאשר על המעטפה מודבקים אותו בול דואר או סדרת בולים והוחתמו בחותמת דואר בעלת תאריך יום הופעת הבול.