יום שלישי, 15 בנובמבר 2016

עיצוב לוגו - חדש או מתיחת פנים?

שדרוג או עיצוב חדש ללוגו של חברה מוכרת, בעלת מוניטין, כמעט תמיד מלווה בחששות, התנגדויות וחסמים. החשש לאבד את המוניטין שנצבר ש״לא יכירו אותנו״ והעלויות הנלוות לשינוי, עולות תמיד בתחילת הפרוייקט. לחידוש לוגו ייתרונות רבים והסיבות לשינוי שונות, הרצון לרענן, לחדש, להעביר מסר ללקוחות ״אנחנו כאן, התחדשנו, יש לנו משהו חדש ועדכני להציע לכם״ הם חלק מהסיבות לתחילת התהליך.
ההמצלות המקצועיות שלי ניתנות תמיד לאחר בחינה מעמיקה של הסיבות, המוניטין והמיצוב של החברה. השינוי הנדרש לפעמים גדול ולעיתים מספיק מתיחת פנים קטנה.
מדובר בתהליך מרתק, מעמיק הגורם לעצור לרגע ולבחון מהצד, לפעמים הוא מוביל לתהליכים נוספים בארגון ולעיתים מעניק תחושה רעננה של התחדשות ואנגיות חדשות.



כמה כללים שמלווים אותנו בתהליך

1. חשוב לשמור את זה פשוט....

2. לוגו טוב חייב לעבוד במגוון רחב של אמצעי שיווק:
הוא כן חייב להיראות מעולה גם על פוסטרים וגם על ספלי קפה הוא לא חייב תמיד ללכת עם כל הצבעים שלו (לוגו של אפל שהולך טוב גם צבעוני וגם שחור וגם לבן) כן, הוא יכול להיראות מעולה גם בשחור לבן.

3. לוגו  מקורי, נבנה על בסיס השראתי שמוביל ללוגו ייחודי ומבודל.
מאחורי כל לוגו טוב יש מחשבה מעמיקה ואידיאולוגיה גם אם הוא נראה פשוט.

4. חשוב שללוגו יהיה סיפור לספר. כמעט לכל לוגו טוב יש שני סיפורים לספר: הברור מאליו והנסתר.

5. חשוב לשמור על חיבור של הלוגו לעסק. לוגו לבית קפה לא יהיה דומה ללוגו של משרד עורכי דין. נכון, אתם לא חייבים לשתול בלוגו סמלים שיתארו את העסק. התפוח של אפל הרי לא ממש מרמז על חברת ההיי טק הענקית וה-m של מקדונלד'ס לא מרמז על רשת ההמבורגרים המצליחה העומדת מאחוריו. זו המשמעות העמוקה והערך של הלוגו עבור קהל היעד ועבור הלקוח שלכם.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה